28 Ağustos 2009 Cuma

MANTARLI DEREOTLU PİLAV


Şimdiye kadar mantarla ne yaptıysam beyendim.Bazen patlıcanlı mantar dolması yaptım, bazen mantar sote yaptım ,bazende çorbasını , salatasını bu seferde pilavını denedim ve ailecek çok sevdik.(yeşil yazılara tıklayarak tariflere bakabilirsiniz) Bu pilavın iftar sofralarına da yakışacağını düşünüyorum.Ben mantarı hazır kavanozda konserve olarak satılandan kullandım bu yüzdende pirinçle beraber kavurdum.Plastik tabakta satılandan alırsanız doğradıktan sonra limonlu suda haşlayıp ,süzüp ,kurulayın ,bir tavada 2 kaşık sıvıyağ ile kavurunki rengi biraz sarı olsun.Tarifim 6 kişiliktir.

MALZEMELER:

2 çorba kasesi pirinç
200 gr.kadar mantar
1 yemek kaşığı tereyağ
biraz sıvıyağ
3 çorba kasesi su
tuz
bol dereotu
bir kaç damla limon suyu

YAPILIŞI:

Pirinci ayıklayıp derin bir kaba alın üzerini üç parmak geçecek şekilde sıcak su ve bir çay kaşığı kadar tuz atıp onbeş yirmi dakika bekletin.Daha sonra süzüp bir kaç kez yıkayın.Mantarları yıkayıp ince ince doğrayın.Tencereye tereyağ ve bir iki yemek kaşığı kadar sıvıyağ koyup eritip pirinçleri ve mantarları katın beş altı dakika kadar kavurun.Üç kase su katıp ,tuzunu ekleyip limon suyu damlatıp pişmeye bırakın.Üzeri gözenek gözenek olunca pişmiş demektir.Altını kapatınca ince ince kıyılmış dereotlarını katıp tencereye kağıt havlu koyup kapağını kapatın on beş dakika demlenmeye bırakın.Güzelce karıştırıp servis edin.Afiyetolsun.

17 yorum:

TATESAL dedi ki...

Harika olmuş pilav ellerine sağlık...

yasemincelezzetler dedi ki...

çok güzel, tane tane görünüyor pilavınız, elinize sağlık..

müjde dedi ki...

Harika görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Aysultan... dedi ki...

Mantara bayılırım:)
eline sağlık canım her şekilde lezetli oluyor mübarek:)

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

mantarın içinde olduğu her yemeği severim.ellerinize sağlık.afiyetle yiyiniz.sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR .. AFİYET ŞEKER OLSUN

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR .. AFİYET ŞEKER OLSUN

Unknown dedi ki...

handecim ellerine sağlık harika olmuş
Mutlu hafta sonları kocaman sevgiler...

Öznur dedi ki...

Günaydın,
Bende artık şehriyeli pilavdan sıkılıp değişik pilav arayışları içine girmiştim.
Geçenlerde mısırlı pilav yaptım çok beğendik. En kısa zamanda senin mantarlı pilavınıda deniyim.
Ellerine sağlık.
Sevgilerle...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ben de mantarla olan herşeyi severek yerim. Ellerine sağlık Handeciğim afiyet olsun size...

harikamutfak dedi ki...

selam canım...mantarlı tarifleri severim bende.ellerine sağlık.çok güzel görünüyor.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Mantar neye girse yaşıkıyor gerçekten.

Ellerine sağlık canım,pek leziz görünüyor.

Hayırlı iftarlar.

aleyna dedi ki...

harika bir sunum.eline sağlık arkadaşım.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Hakıkatten mantar her seye yakışıyor.Kocaman optum seni.

SARI PAPATYALAR dedi ki...

Ezanlar imsaktan iftara bu kutlu yolculuğun müjdecisi, kandiller yola çıkan ruhların rehberidir. Bir tepeden ezanla işaret verilir; diğer tepeye nurların inmesi için: Hayırlı ramazanlar

zeytintanesi dedi ki...

Hmmmm, mantar çok severim. Pilavla uyumu da güzel, ellerine sağlık.

seyabb dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor