7 Temmuz 2008 Pazartesi

FETHİYE-ÖLÜDENİZ

Herkese merhaba,iyi haftalar.Fethiye gezimle aranıza geri döndüm ,yorum bırakan herkese teşekkürler orayı merak edenler gitmek isteyenler varmış işte gözlemlerim ve resimlerim.İstanbul fethiye arası 850 km.yi 13 saat süren bir yolculukla tamamladım, heryer yemyeşil ve tertemizdi fethiye sakin küçük bir yer merkezini gece gezdim.Eski adı meğri olan bu yerde yetişen hava pilot fethi beyden alıyor burası ismini.Fethi bey şam yakınlarında uçağının düşmesi sonucu yirmiyedi yaşında şehit oluyor,kendisi ilk şehit türk pilotu buranın adı da fethiye olarak değişiyor ve adına bu anıt yapılıyor.
Ben belcekız mevkiikinde kaldım.Burasıda ayrı güzeldi fethiyeye minübüsle yarım saat mesafede meşhur ölüdeniz buraya çok yakın burası dağların arasında kalmış v şeklinde bir yer etraf yemyeşil plajı harika sahil kumluk denizi taşlık yedi sekiz adım atınca birden derinleşiyor ılık fakat dalgalı bir koy burası.Burada güneşlenirken gökyüzünde süzülen paraşütleri seyredebilirsiniz.

Çarşı caddesinde yürüyüş ve alışveriş yapabilirisiniz.Restorantlar barlar hep bu caddede gece kumsalda da oturup birşeyler içebileceğiniz yerler var

Buradan 2 km.ilerde ölüdeniz var ,ölüdenize minübüslerle gidiliyor denizi kumu harika denizi sığ ve kumluk dalgasız sakin ve sıcak yani tam benlik:):)

Belcekızdan kalkan teknelerle tekne turu yapılıyor iki çeşit tekne turu var biri on iki adalar ismiyle geçiyor kız kumu plajına , ince kuma akyakaya ve koylara gidiyor ben bu tura daha önce marmariste gitmiştim ikinciyi tercih ettim 5-6 tane koya gittik noel babanın yaşadığı adayı gördük

Adının önünde tertemiz sularda yüzdük isterseniz 5 lira karşılığı karaya çıkıp adayı ,kalıntıları gezebilir noel babanın evini görebilirsiniz daha sonra kelebekler vadisine ve diğer koylara gidip bol bol koylarda yüzerek tekne turunu tamamlayabilirsiniz.tekne turları 15 tl. sabah 11 den akşam 17 ye kadar sürüyor.Daha sonraki gün de kara turuna çıktım bu seferde ilk önce kaya mezarlarını gördüm yolculuk yarım saat sürdü ,tepeye tırmandım burası eteklerinde tlos antik kentinin bulunduğu bir yer ,en üsttede osmanlıların kalesi var buradan etrafı gözetlemişler.

Görülmeye değer yerlerdi doğrusu ,kaya mezarlarının altında antik kentin kalıntıları var karşıdada tiyatro
Buraları gezdikten sonra yakapark denen mesire yerine gittim ,kaya mezarlarından 2 km.ileride her yerden soğuk suların aktığı yeşillikler içinde bir doğa harikası burası
Buradaki bölünmüş kısımlarda su sesleri eşliğinde alabalık ve açık büfedeki salatalardan yedim.
Burada dinlenip yemek yedikten sonra yaklaşık bir saat daha gidip saklı kenti gezdim.Burası deprem sonucu kayaların yarılmasıyla oluşmuş bir kalyon.İçerisi süper bir doğa harikası 3.5 tl.ödeyip içeri dirdik önce ince bir köprüden geçtikyüksek kayaların arasında yürümek değişik bir duyguydu.İçeri doğru ilerleyince ilk etapda dinlenmek ve yemek yemek için yerler var daha sonra çağlayarak akan buz gibi sulardan kalçama kadar dalarak geçtim ve kalyonun derinliklerine doğru yürüdüm.Kalyonun toplam uzunluğu 17 km. ama sadece 2 km.lik kısmı ziyarete açık bir müddet gidince iyice yol daralıyor ilerisine dağcılar ekipmanlarıyla gidebiliyormuş.

Burada 5 km.lik parkurda rafting de yapılabiliyor.

İşte böylece bu geziyi bitirip otelimize döndük.Tatilim gerçekten güzel geçti heryer harikaydı gidecek olanlara tavsiye ederim.

İlker Ergin dedi ki...

şekerim iyi hoş çok güzel analdıkta,ama bu fotolar biraz boş geldi bana.Anladın sen sanırım.Beceriksiz arkadaşım benim.Anlaşıldı sana taktik yapmak gerekiyor artık.Alırım cumartesi boyunun ölçüsünü artık.Çok çok öpüyorum canım.Sevgiler...

kadife...
handecim bayıldım valla bende gitmek istiyorum canım ya neden benide almadın gitmeden önce :(
tatilinin çok güzel geçmesine sevindim darısı gideceklerin başına :))

zarpandit dedi ki...

ooof ooof denişz ne kadarda guzel ole:)

bi kavanoza koy getir diyesim geldi oraları:)

Unknown dedi ki...

Canım hoşgeldin özledim seni sayende gidip görmüş kadar oldum paylaşımın için teşekkürler iyi haftalar öpüyorum...

Hoşgeldin,
Benim memleketimi ne de güzel anlatmışsın böyle, geçen yıl ben de gitmiştim bu yerlere, ölü deniz hariç, oray çok eskiden gittim.
Bu enerji ile artık girişirsin işe. Öpüyorum seni.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Hoşgeldin Handeciğimmm... Tatilin iyi geçip dinlenmene sevindim... Darısı benim başıma olsun inşallah çok yoruldum bu aralar...

Sıcacık sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Handecim resimler harika fethiye harika süper bir tatil olmuş desene:)
Sevgiler bay.

Adsız dedi ki...

handecim aramıza hoş geldin tatilin gönlünce geçtiğine sevindim

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hoşgeldinnn:) Güzel bir tatil geçirmene sevindim:)

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ne güzel yerler değil mi oralar.ben de henüz göremedim ama sıradaki yerlerden biri de Fethiye

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Hoşgeldin canım resimler harika süper bir tatil olmuş anlaşılan:) öpüldün sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hande'cim hoşgeldin, ne güzel yerler gezmişsin.. Notlarını okurken hayal etmeye de çalıştım, yıllar önce gitmiştik, kral mezarlıklarını ve tekne gezisini hatırlıyorum..

yaban mersini dedi ki...

resimler şahane..şimdi orada olmak varmış....

yildiz dedi ki...

Canim,hosgeldin.Tatilinin güzel gecmesine sevindik,bizimle paylastigin icin de tesekkürler.
Fethiye icinde heryere gitmek icin rahatlikla minibüs bulabildiniz mi?
Bir de fiyatlar nasil?Malum yurtdisindan gidenler olarak fiyatlardan haberimiz olmuyor.
Kendine iyi bak,sevgiler.....

Betül KAVAL dedi ki...

hoşheldin handecim

tatilinin güzel geçmesine sevindim darısı bizim başımıza artık. yeni lezzetler bekliyoruz senden ayağının tozuyla..

sevgiler..

Adsız dedi ki...

Handecim Sarı Mutfağına hoşgeldin, tatil nasıl da insanı canlandırıyor değil mi? Yıllar önce ben de Fethiye'ye gitmiştim, özellikle ölü denizi çok sevmiştim, tatil için çok güzel bir seçim, sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Handecim tekrar hoşgeldin resimler çok hoş çok güzel anlatmışsın teşekkürler:) Hadi bakalım ikinci tatile İzmire bekliyoruz...:)

Sevgiler...

zehra dedi ki...

ne guel anlatmısın :)
bende tatıle gıtmek ıstıyorummmm

pelince dedi ki...

Hande hoşgeldin...Fethiye çok güzel ben gitmeyelide seneler oldu,ne iyi yapmışsınız....

Sevgiler..

Hobi Sepeti dedi ki...

Fethiye'ye kadar gittim Ölüdeniz'e gidemedim yanarım yanarım ona yanarım.Ne güzel yerler,paylaşımınız için teşekkürler.