5 Mayıs 2008 Pazartesi

EDİRNE GEZİSİ

Herkese iyi haftalar .Hafta sonu gittiğim Edirne izlenimlerim ile başlıyorum haftaya.Osmalılara başkentlik etmiş bu şirin kentte çok güzel bir gün geçirdim , o kadar çok gezilecek yer varki camileri ,külliyeleri ,meriç kıyısı ,tabyaları,köprüleri,heykelleri ,anıtları ,badem ezmeleri ve tabiiki ciğeri ile ünlü sınır kentimiz edirneye 2.5 saatlik yolculuk sonucu ulaştık.Önce Buçuk Tepeden Edirneyi seyrettim.

Buradaki balkan savaşlarında kullanılan tabyaları gezdim,bir o kadar duygulandım.Tam 31 adet tabya var.Buradan düşmanlar gözetlenmiş.İnsanların savaş yıllarında neler yaşadığı anlatılmış.

Yine burada yer alan Şükrü Paşa Anıtını gördüm.

Buçuk Tepe ve tabyalardan sonra 2.Beyazıt Külliyesine gittim.Buradaki sağlık merkezini gördüm.Osmanlılar zamanında hastalar burada tedavi edilirmiş tıp öğrencileri eğitim görürmüş.

Osmanlılar akıl hastalarını müzikle ve su sesi ile tedavi etmişler. ve sonrada Selimiye Camiini ve Arastayı gezdim

Daha sonra diğer camileri ve Kapalı Çarşıyı gezip Meriç kıyısında LALEZAR restorantta yaprak ciğer yedim.Tek kelimeyle süperdi.
Buradanda Kırkpınar Meydanına ,Adalet Kulesine gittim,çoğu yıkılmış azı kalmış Edirne Sarayını gördüm.Daha sonra Pazarkule sınır kapısına oradanda Lozan Anıtına gittim.
Eski tren garını gördüm arastada alışveri yapıp akşam saatlerinde dönüşe geçtim.Herkese tavsiye ederim mutlaka gidip bu kenti gezin.

Serpil dedi ki...

nasıl güzel bir gezi, işallah banada gitmek asip olur.

valla biz ailecek leyleği havada görmeyelim şekerim.

hoppp oradayız bellli mi oolur!!!

Sevgiler...Öpüldün:))))))

Adsız dedi ki...

oralarda olmayi nasil istedigimi bilemezsin hem vatan ozlemi de var...

guzel yazilarini ve resimlerini bizimle paylsastigin icin tesekkur ederim canim

www.yenitadlar.blogcu.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ne kadar güzel bir gezi olmuş canım...kocaman sevgiler

Esma dedi ki...

ulkemiz ne guzel, her sehir ayri bir memleket sanki, paylastiginiz icin tesekkurler... sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

ne güzel gezmişsiniz canım bende gitmeyi çok istiyorum insallah bir gün nasip olur kocaman sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ne guzel bızlerle paylastığın ıçın tesekkurler.Hafta sonu kızımda okulla Edırnedeydı.Onlarda camılerın tarıhı yerlerın mımarısını ıncelemeye gıtmışlerdı.Kucak dolusu sevgıler..

Disalce dedi ki...

sayende bizde gezmiş olduk..çok güzel yerler...

paylaşımın için teşekkürler....

elif dedi ki...

resimler çok güzel. ne güzel gzmişsiniz.

pelince dedi ki...

Hande ne güzel bir gezi olmuş ben en son Edirneye bir asker ziyareti için gitmiştim.Uzun zaman olmuştu pekde iyi oldu gördüğüm..
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

hande'cim su an nasil duygulandigimi bir bilsen anlatamam bunu gormen lazim,ben edirne'de dogdum ama luleburgaz'da yasiyorum nasil ozledigimin farkina vardim,sayende benim içinde guzel bir gezi oldu arkadasim,guzel vakit geçirdigin içinde mutluyum,bu paylasimin için tesekkurler,opuyorum seni.

made in funda dedi ki...

çok güzel bir gezi olmuş.darısı başımıza canım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ne de güzel anlatmışsın, orada karşılaştık, çok güzeldi değil mi?
Bende yayınlayacağım ama, ihmat ettim, paylaşımına teşekkürler.

peynir hösmelimi dedi ki...

Vallahi edirnenin altini üstüne getirmissin.Azdaha butarafa gececekmissin haa....
Cok güzel yerler canim.Yediklerin senin olsun,bize resimler yeter:))
Sevgiler.

Tuğba dedi ki...

Yediklerin senin olsun,gördüklerini anlat der ya büyüklerimiz :) sen söylemeden anlatıvermiş,bir de güzel resimler koymuşsun.Paylaşımın için teşekkürler.Edirne'ye gidince Lalezar'a gitmek şart oldu:)
sevgiler..

DENİZSEFASI dedi ki...

havalar ısınınca yemek tarifleri yerini gezi fotograflarına bırakmış. oh sefan olsun gez gör, biz de böyle sebeplenelim.

sevgiler...

Adsız dedi ki...

selam, edirne görmeyi çok istediğim bie şehirdi, bu fotolardan sonra şart oldu.

angel dedi ki...

selam dostum,çok guzel bır gezı olmuş ya.bende şuan ıstanbuldayım artık Edırne'yıde gormek lazım oldu bana:)paylaşım için saol canım...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

1 kere gittim bu güzel şehire bu yazın gitmeyi yine düşünüyoruz inşallah.ama senin sayendede gitmiş kadar oldum cnm:)..teşekkürler..

Gönül dedi ki...

handeee kız aşkolsun insan bizede haber verir bizde gelirdik dimi ne alçaksın sen:)))) öpüyorum kuşum iyi yapmışsın gezmek iyidir valla...sevgilerimle cankuşum

feslegenbahcesi dedi ki...

canim, cok guzel bir gezi olmus, canim ulkemden kareler gormek cok guzeldi, sevgiyle kal