14 Ocak 2008 Pazartesi

ŞİPŞAK KEK

Bu keke ismini ben koydum.Tariflerim arasında buldum ,(kimden aldığım belli değil) denedim.Yapması ,pişirmesi çok kısa bir zamanda olunca bu ismi verdim,yumuşacık harika bir kek oldu.Ayrıca krema olduğu için yağ koymuyoruz.Ani misafir geldiğinde çay olana kadar kekinizde hazır olur.

MALZEMELER:

1 kutu krema
2 çay bardağı şeker
4 çay bardağı un
3 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
üzeri için:
200 gr.kadar file badem
1 çay bardağı süt
1/2 çay bardağı şeker
Tarçın

YAPILIŞI:

Kek malzemelerini çırpın büyük ve yüksek ,yağlı kağıt serili bir fırın tepsisine dökün 180 derecede 10-15 dakikada pişirin.Tepsi büyük olsun zira bayağı kabarıyor.Kek pişince bir küçük tencerede süt ,şeker ve bademi (tabii isterseniz bu fındık ,cevizde olur) karıştırarak şekeri eritene kadar pişirin.Keki fırından çıkarınca kek ve sütlü karışım biraz ılınsın sütlü bademi kekin üzerine dökün, tarçın serpip servis yapın.Afiyetolsun.

31 yorum:

ceyt dedi ki...

kek yumuşacık ve çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım.benim kızlar bu tür şeyleri çok sever hemen denemem lazım.
aşağıdaki hamur dolmana da bayıldım onu da en kısa zamanda denemek istiyorum.
sevgilerimle

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bademin keke verdiği lezzete bayılıyorum.Ellerine sağlık canım..

Naşide Dönmez dedi ki...

OOH BADEM VE KEK BAYILIRIM.ELLERİNE SAĞLIK CANIMBENDE AZ ÖNCE SENİN SALATANI YAYINLADIM:))

Adsız dedi ki...

Sütlü revanimsi değişik bişi olmuş bu ..Ellerine sağlık Handecim

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Hande,
Ellerine sağlık,kek nefis görünüyor.
Bu arada hamur dolmasına bayıldım,ne kadar orjinal bir fikir.
Doğrusu bende tek tabakla yetinmeyip,ikinciyi de isterdim.
Tekrar ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

HARİKA OLMUŞ CNM.ELLERİNE SAĞLIK

Feyza Fidan dedi ki...

Çok güzel olmuş bu kek Handecim..
Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Handeciğim merhaba;
yağ yok diyosun, ya bu krema neyin nesi oluyo:))) şaka yapıyorum canım.ellerine sağlık.hamur dolmaları da enfes olmuştur eminim.
asotu.blogcu.com

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Kuru kekleri fazla sevmem ama böyle ıslak olduğunda bayılırım ellerine sağlık arkadaşım...

Betül İnce dedi ki...

Hande'ciğim,

Ellerine sağlık, çok güzel olmuş. Kremayla yapılınca gerçekten çok hafif oluyor.

Sevgilerimle.

anneminkizıyim dedi ki...

canim ellerine saglik cok güzel ve lezzetli görünüyor, bir alman arkadastada buna benzerini yedim, sadece onunkinin bademleri üzerinde pisiyordu kekin ve sütlü bir karisim üzerine dökülüyordu, tadi nefis, muhakkak seninkide öyledir, sevgiler....

Unknown dedi ki...

ohhh ohhhhh adaş gene döktürmüş...ellerine sağlık...çok güzel ve gerçekten kolay bir kek..kek delisi olarak süper valla.sağlıkla ve afiyetle

Tuğba dedi ki...

Handecim kek üzerindeki bademlerle çok hoş gözüküyor.Kekin içinde hiç krema denemedim,eminim güzel oluyordur.Ellerine sağlık..
sevgiler..

İLKAY dedi ki...

Handecim ellerine sağlık....
nefis ve çabuk...daha ne olsun değil mi ama....
Sevgiler,
İlkay

Unknown dedi ki...

Bayılıyorum böyle pratik tariflere. Hande'cim kekin çok güzel ellerine sağlık.

Gönül dedi ki...

oh mis gibi yumuşacık şipşak kek...ellerine sağlık gülüm..sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Hande'cigim ellerine saglik, valla sipsak kek kiz ben bu sipsayi yerim, yumusacik misler gibi, afiyet olsun sizlere tatlim, seni kocaman optum seker.

keskinli dedi ki...

handecim
ellerine saglik canim kek harika olmus bir dilimcik aldim seker öptüm

Mutfaknotlari dedi ki...

çok şeker görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Yorumun için teşekkürler arkadaşım. Senin de kekin çok güzel görünüyor. Ben keki yumuşak seviyorum. Bu tarifi mutlaka deneyeceğim.

Adsız dedi ki...

Nefis ve çok havalı bir kek olmuş. Ellerine sağlık.
Mantı dolmana da bayıldım. süper.
Sevgiler Hande'ciğim.
guldenelkan.blogcu.com

Adsız dedi ki...

merhaba canim
kekin gercekten sipsak kisa sürede pismesi cok güzel eline saglik ,sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

canım harika olmuş üstelik pratik.ellerine saglık
sevgiler

Pastanı Seç dedi ki...

Selam sitene yeni girdim malteenin neresindesin?Komşuyuzda aman komşumda pek güzel şeyler yaparmış

sevgiler

sekergibi dedi ki...

canım
kremayı keke de hiç denemedim desem cahil dermisin.
ama bulur bulmaz denicem bakalım nasıl oluyormuş

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik canim,nefis görünüyor.Ne güzel partikmis,acil durumlarda.Afiyet olsun.

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis olmuş kekin canım,ellerine sağlık..

Sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

oğlum doğduğundan beri şipşak herşeye bayılıyorum:)))
nefis görünüyor canım..ellerine sağlık.
öpüyorum

Saliha dedi ki...

hande hakıkaten şipşak..hosuma gıttı soylemesı şipşak:)))

ellerıne saglık canım...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık birazdan tarifini uygulayacağım sonucu yazarım.

Adsız dedi ki...

Kek pişti mis gibi kokuyor.
Güzel oldu Bademli İsveç kekine benzedi..