20 Haziran 2007 Çarşamba

KÖSTEBEK PASTA

Malzemeler:
4 adet yumurta
4 fincan şeker
4 fincan un (silme)
1.5 yemek kaşığı kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 paket krem şanti
1 su bardağı süt
Hindistan ceviziRenkli şekerler
Yapılışı:
Yumurta ve şeker köpürene kadar mikserde iyice çırpılır. Kakao, un, kabartma tozu ve vanilya karıştırılır. Tel süzgeçte elenerek yumurta karışımının üstüne ilave edilir. Koyu olmayan bir hamur elde edilir. Yağlanmış tepsiye dökülerek 160 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Kek biraz ılıyınca su bardağı ile yuvarlak kalıplar kesilir. Kenarda kalan kekler robotta un haline getirilir. Bu arada krem şanti ile süt çırpılarak dolapta kek pişene kadar bekletilir. Hazırladığımız kek kalıplarının üzerine krem şanti sürülerek eti puf şekli verilir. Sonra robotta çektiğimiz kek kırıntılarına batırılır. Kek kırıntılarının yerine Hindistan cevizi ve renkli şekerler de kullanılabilir. Ben hepsinden çeşit oluşturdum. Afiyet şeker olsun. Kek hazır kekde olabilir.

1 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Görsel kullanmamışsınız. Sanırım ilk yazınız olduğu için. Ama ben hiç görmedim duymadım bu köstebekten ya...